Sytuacja związana z pandemią koronawirusa zmieniła styl pracy wielu osób na dobre, niektórym być może na zawsze. Z biur przenieśliśmy się do własnych czterech ścian, aby pełnić służbowe obowiązki w bezpiecznejszy dla zdrowia swojego i kolegów sosób. I choć praca w domu jest z wielu względów atrakcyjna, tylko przemyślane przygotowanie środowiska pozwoli działać efektywnie. Niezależnie czy jesteś pracownikiem korporacji, freelancerem, czy właścicielem firmy, nasze podpowiedzi pomogą Ci najlepiej zorganizować własną przestrzeń.
Home office a kwestia skupienia się na zadaniach
Kreatywna praca zdalna wymaga wysokiego poziomu skupienia. W tym celu zrezygnuj z rozpraszaczy, bo mogą one zniweczyć nawet najlepsze plany. Pamiętaj, że mniej znaczy więcej. Ilość bodźców należy zredukować przez usunięcie z pokoju gadżetów i nowoczesnych sprzętów, które przyciągają uwagę. Włączony telewizor to Twój najgorszy wróg. To samo tyczy się radia, telefonu przy boku i powiadomień dochodzących z portali społecznościowych. Usuń z biurka niepotrzebne przedmioty, a w doborze wystroju postaw na proste i uniwersalne formy.
Zdalna praca w domu w komfortowych warunkach
Gdy miejscem Twojej pracy jest własne lokum, nie podzielisz euforii pracowników kończących pracę piątkowym popołudniem. W przypadku Home Office łatwo jest zatracić granicę pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym. Skutkuje to frustracją i poczuciem ciągłem wykonywania zawodowych zadań. W uniknięciu tego problemu pomoże kreacja własnej przestrzeni.
W przypadku kiedy nie możesz pozwolić sobie na stworzenie własnej pracowni, podziel pomieszczenie na miejsce do rozwoju zawodowego i wypoczynku. W tym celu użyj kolorów, gadżetów i mebli, wstaw biurko. Stwórz przestrzeń, która będzie nawiązywała do klasycznego biura. W ten sposób zbalansujesz wszystkie sfery życia.
Home office w czystości i porządku
Przy kreowaniu miejsca domowej pracy nie można zaniedbać porządku. Nawet twórczy nieład może obniżyć efektywność, przez co cały proces tworzenia ulegnie opóźnieniu. Co gorsza, zgubiona faktura może wywołać wiele niepotrzebnego stresu. Zbuduj mały domowy gabinet, który będzie pełen organizerów, stojaków, tablic korkowych, samoprzylepnych karteczek, zakreślaczy i tym podobnych gadżetów. Przyda Ci się także przestronny regał do archiwizowania dokumentów. W ten sposób nic nie zginie, a Ty będziesz w stanie organizować swoją pracę w sposób kontrolowany.
Home office w wygodnym fotelu
Meble do pracy wyglądają inaczej niż meble do użytku codziennego. Wygoda jest najważniejsza, jeśli w pracy spędzamy osiem lub więcej godzin. Dodajmy, że to większość naszego życia. Szkoda je więc tracić na niewygodne krzesło, za małe biurko, czy oświetlenie kiepskiej jakości. Zadbaj o wnętrze dopasowane do Twoich wymagań. Kup krzesło biurowe z regulowaną wysokością i siedzisku wysokiej jakości.
Jeśli chodzi o biurko, powinno ono mieć co najmniej 130 cm szerokości i 90 cm głębokości. Jego wymiar jest zależny od tego, co się na nim znajduje. Nieraz jest to tylko komputer, innym razem system audio lub organizer na dokumenty. Dopasuj wnętrze do swoich potrzeb.
Więcej foteli biurowych w Adaline »
Zadbaj o dobry nastrój podczas pracy zdalnej w domu
Prawdziwie twórczej pracy towarzyszy również szaleństwo. I o ile gadżety mogą rozpraszać, warto zadbać o to, aby home office był przyjazny i wywoływał miłe skojarzenia. W tym celu zaaranżuj pokój w stylu, który będzie Ci odpowiadał. Zdjęcia bliskich osób mogą ocieplić wizerunek tego miejsca. Nie zaszkodzi dodać także kilka elementów związanych z Twoją pasją.
Zerknięcie na nie może być motywacją do wytężonej pracy, choć ich nadmiar przyniesie wprost przeciwny skutek. Wykonaj projekt, który będzie wymykał się poza ramy. Pamiętaj, że Twoje samopoczucie jest najważniejsze.
Więcej ramek do zdjęć w Adaline »
Czy już wiesz, jak urządzić własne cztery kąty, aby home office był czasem obfitującym w sukcesy?